نتائج البحث:
نتائج البحث:
تفاصيل ومعلومات التدريب :
- الدول المتاحة:جميع الدول
- الجهة المانحة:اليونيسيف
- نوع الفرصة: تدريب
- التمويل: ممول بالكامل
- آخر موعد: متاح لحين اكتمال عدد
- التخصصات: تخصصات عديدة
- مدة التدريب: من 6 إلى 26 أسبوع
المجالات التي يقدمها التدريب الممول بالكامل من قبل اليونيسف 2025 :
- المالية والإدارة
- إدارة العمليات والأعمال
- الصحة
- الإحصاءات والرصد
- التعليم
- الموارد البشرية
- القانونية
- تكنولوجيا المعلومات والاتصالات
- برامج حماية الطفل
- وضع السياسات الاجتماعية والاقتصادية
- إدارة سلسلة التوريد
- اللوجستيات
- التخطيط
- الابتكار
- إدارة المعرفة
- التغذية
- إدارة البرنامج
فوائد التدريب الممول بالكامل من قبل اليونيسف 2025 :
- تغطية تكاليف التأشيرة
- الراتب الشهري المقدم
- لا يلزم إيلتس / التوفل.
- لا رسوم للطلب
- تمويل بالكامل ومدفوع
- يمكن للمتقدمين من جميع أنحاء العالم التقديم
- مبلغ مقطوع لمرة واحدة لتغطية تكاليف السفر
معايير الأهلية للتدريب الممول بالكامل من قبل اليونيسف 2025 :
- إظهار الأداء الأكاديمي القوي والتحفيز.
- يجب أن يكون عمرك 18 عاما على الأقل.
- المسجلين حاليا في أو الانتهاء من المرحلة الجامعية ، الدراسات العليا ، أو الدكتوراه البرنامج خلال السنوات الأخيرة .
- يتقن واحدة على الأقل من اللغات التالية:
الإنجليزية
الفرنسية
الإسبانية.
ما هي أساسيات مهنة الذكاء الاصطناعي؟
أساسيات مهنة الذكاء الاصطناعي (AiCE) هو برنامج شامل لمدة 6 أسابيع مصمم خصيصًا للشباب المحترفين الذين يسعون للاستفادة من تكنولوجيا الذكاء الاصطناعي لتعزيز مسارهم المهني.
من خلال محتوى تعليمي تفاعلي وتجارب عملية، سيطور المشاركون المهارات الأساسية المطلوبة للقرن الواحد والعشرين للتنقل في المشهد المهني الذي يتطور بسرعة.
لماذا أساسيات مهنة الذكاء الاصطناعي؟
في عالم التكنولوجيا اليوم، يعد تمكين الشباب المحترفين بالمهارات الأساسية للذكاء الاصطناعي أمرًا حيويًا. لا تزيد أساسيات مهنة الذكاء الاصطناعي (AiCE) من الكفاءة وجاذبية سوق العمل فحسب، بل تساهم أيضًا في تنمية القيادة الرقمية على المستوى العالمي. يمنح إتقان مهارات الذكاء الاصطناعي ميزة تنافسية، ويعزز القدرة على التكيف والابتكار لتحقيق النجاح في مستقبل العمل.
أهداف البرنامج
- تسريع بحثك عن وظيفة من خلال تحسين سيرتك الذاتية وعلامتك الشخصية باستخدام أدوات الذكاء الاصطناعي المحددة.
- تطوير فهم دقيق لمفاهيم الذكاء الاصطناعي والمصطلحات الرائجة.
- اكتساب مهارات عملية لتطبيق أدوات الذكاء الاصطناعي بفعالية في المسارات المهنية.
- تعزيز الكفاءة والإنتاجية في الجهود المهنية.
- التميز في سوق العمل ومتابعة المشاريع الريادية.
- تعزيز الابتكار والإبداع في عالم يقوده الذكاء الاصطناعي.
نتائج البرنامج
فهم شامل للذكاء الاصطناعي
احصل على فهم شامل لمفاهيم الذكاء الاصطناعي المختلفة مثل LLM وGenAI وGPT. ستتعلم كيفية توجيه الذكاء الاصطناعي بفعالية واكتساب المهارات اللازمة للتنقل في مشهد الذكاء الاصطناعي المتطور بسرعة.
نمو مهني مُعزز
تعلم كيفية استخدام أدوات الذكاء الاصطناعي لتعزيز مسارك المهني. يمكن أن تساعدك هذه الأدوات في تحسين استراتيجيات البحث عن وظيفة، والسير الذاتية، والعلامة الشخصية، وعمليات اتخاذ القرار، مما يجعلك مرشحًا مميزًا في أي صناعة.
تمكين ريادي وتنفيذي
تعلم كيفية التعاون مع أدوات الذكاء الاصطناعي المختلفة للمساعدة في إعداد خطط الأعمال وتطوير مواقع الويب لمشاريعك الريادية. تساعدك هذه الأدوات في تحقيق الابتكار ودفع النجاح التجاري.
كيفية التقديم؟
قدم من خلال زر "تقدم لهذه الفرصة".
وصف الفرصة
منحة جامعة قطر 2025 الممولة بالكامل حيث توفر راتب وتذاكر السفر والتي تصنف كواحدة من أفضل منح قطر والوطن العربي للدراسة في واحدة من أفضل 10 جامعات عربية وهي جامعة قطر، يمكنك الآن التقديم للدراسة في فصل الربيع 2025.
شرح منحة جامعة قطر
هناك أسباب كثيرة تشجع الطلاب على اختيار جامعة قطر لاستكمال دراساتهم الجامعية فيها. حيث تعتبر جامعة قطر الجامعة الوطنية الأقدم والأكبر في دولة قطر، والتي تقدم أكبر مجموعة من التخصصات الدراسية الرئيسية والفرعية في 11 كليات تتسم بالريادة والتميز. ولاستيفاء الحد الأدنى من متطلبات القبول التي تضعها الكليات المختلفة على خريجي المرحلة الثانوية، فقد تم إنشاء البرنامج التأسيسي لإعدادهم لتحقيق هذه المتطلبات.
تضم جامعة قطر نحو ما يزيد عن 23 ألف طالب وطالبة في مختلف برامجها العلمية. يتم تقديم العديد من الفرص والتحديات الفريدة لهم من أجل ضمان استفادة الطلبة من كل الفرص المتاحة، وتشمل هذه الفرص، المشاركة في المسابقات الوطنية في دولة قطر والمؤتمرات الدولية والمنح والدراسة الحصرية في الخارج وبرامج تبادل الطلاب إضافة إلى فرص المشاركة البحثية.
الدول المتاحة للتقديم
الإمارات العربية المتحدة، البحرين، جيبوتي، الجزائر، مصر، العراق، الأردن، جزر القمر، الكويت، لبنان، ليبيا، المغرب، موريتانيا، عُمان، فلسطين، قطر، المملكة العربية السعودية السودان، الصومال، سوريا، تونس، اليمن، وجميع دول العالم.
الكليات المتاحة في جامعة قطر
تضم جامعة قطر 10 كليات ألا وهي:
- كلية الآداب والعلوم.
- كلية الإدارة والاقتصاد.
- كلية التربية.
- كلية الهندسة.
- كلية العلوم الصحية.
- كلية القانون.
- كلية الطب.
- كلية الصيدلة.
- كلية الشريعة والدراسات الإسلامية.
- كلية طب الأسنان.
تمويل جامعة قطر
عند القبول في منحة الجامعة القطرية، سوف تحصل علي:
- الإعفاء من الرسوم الدراسية.
- الإعفاء من رسوم الكتب.
- راتب شهري 500 ريال قطري.
- سكن طلابي (طالبان في الغرفة).
- تذاكر سنوية إلى بلد الطالب الأصلي.
- الإقامة في الدولة على كفالة الجامعة.
كيفية التقديم لجامعة قطر؟
قدم الآن بشكل مباشر للجامعة من خلال الضغط على زر تقدم لهذه الفرصة.
بعد الحصول علي قبول، سيتم التواصل معك عبر الإيميل لتعبئة طلب المنحة.
About GSG/Mercy Corps
Gaza Sky Geeks, established in 2011 by Mercy Corps with support from Google, is Palestine’s leading tech hub that trains, nurtures, and supports emerging tech talent with the goal of creating a sustainable and inclusive digital job market in Palestine.
Our Mission
Enable the resilient young women & men of Palestine to reach their potential and earn globally competitive incomes by doing high-value digital work.
About the session:
Gaza Sky Geeks will conduct online session in "Data Analysis for Non-Programmers"
This session is intended as an introductory overview to familiarize you with the fundamentals of data analysis and guide you toward exploring this field further.
Date and time: 08/10/2024 at 5:00PM- 7:00 PM
Location: Online
For questions please contact:
raghad@gazaskygeeks.com
تعلن شركة موريا فارم لمواد التجميل عن حاجتها لمندوبة مبيعات ميدانية لمناطق شمال الضفة الغربية (جنين - طولكرم - قلقيلية - نابلس) لديها خبرة في مجال المبيعات والتسويق.
عن الشركة:
شركة موريا فارم هي شركة مواد تجميل تختص ببيع منتجات العناية بالبشرة والشعر لمراكز التجميل والعيادات.
وصف الوظيفة:
مندوبة مبيعات ميدانية بدوام كامل (من 10 صباحا حتى ال6 مساءا)، تعمل على متابعة الزبائن الحاليين، بالاضافة الى زيادة زبائن جدد للشركة من خلال زيارة المراكز والعيادات التجميلية.
بالاضافة الى ذلك، تقوم المندوبة بتسليم التقارير الاسبوعية والشهرية للشركة، كما ستعمل على تدريب الخبيرات الجدد على طرق استخدام المنتجات والعلاجات الخاصة بالشركة.
على المندوبة أن تتوفر فيها الشروط التالية:
- أن تكون حسنة الخلق والمظهر
- ان تكون من سكان المنطقة
- حاصلة على رخصة قيادة لا تقل عن سنة
- لديها خبرة في مجال التسويق لا تقل عن سنة
- الأفضلية لمن لديها خلفية علمية (صيدلة، تمريض، أحياء...)
- أن لا يزيد عمرها عن 30 سنة ومتفرغة تماما للعمل بدوام كامل
طريقة التقديم:
يتم التقديم عن طريق تعبئة طلب التقديم المرفق عند النقر على "تقدم لهذه الفرصة"، مع العلم أنه يجب إرفاق السيرة الذاتية ، وذلك حتى تاريخ 2024/10/8.
Consulting Opportunities with ABC Consulting:
ABC Consulting, a leading Palestinian firm with 18 years of experience providing multidisciplinary services across Palestine and the Middle East, is pleased to announce new potential short-term consulting opportunities throughout the year. We recently received a multi-year contracts to support the Palestinian private sector and civil society, we are seeking passionate data collectors, Junior, Mid-Level, and Senior Technical Consultants to join our team on short-term basis.
As a consultant with ABC, you will have the unique opportunity to work hands-on with local businesses, civil society organizations, and academic institutions in the West Bank and Gaza and possibly abroad. Your expertise will drive knowledge transfer, foster innovation, expand trade partnerships, strengthen the foundations of a vibrant civil society, support private sector growth, and enhance inclusive, sustainable economic development for Palestinian businesses and community.
We are looking for consultants and data collectors with specialized skills in the following areas:
1. Private Sector Expertise Areas
- Supply Chain Management
- Brand & Social Media Management
- Customer Experience Management
- Digital Transformation
- E-commerce & Digital Marketing
- Financial Advisory & Planning
- Human Capital Management
- Intellectual Property Management
- IT Systems Analysis & Design
- Market Research & Competitive Analysis
- New Product Development
- Operations & Supply Chain Management
- Process Improvement
- Quality Management Systems
- R&D & Innovation Strategies
- Risk & Crisis Management
- Regulatory Compliance
- Strategy Development
- Sales & Business Development
- Value Chain Analysis & Optimization
- Data Collection (across all Palestinian regions)
2. Civil Society Expertise Area
- Strategic Planning
- Monitoring and Evaluation (M&E)
- Organizational Development
- Advocacy and Policy Influence
- Human Resources Management
- Financial Management
- Project Management
- Capacity Building
- Research and Data Analysis
- Grant Writing and Fundraising
- Program Design and Implementation
- Training and Facilitation
- Communication and Public Relations
- Risk Management
- Information Technology Management
- Data Analysis and Interpretation
- Quality Assurance and Compliance
- Governance
3. Sectors of Experience
- Agriculture and Food Security
- Climate Change Mitigation and Adaptation
- Conflict Resolution and Peacebuilding
- Cultural Heritage and Preservation
- Disaster Risk Reduction and Management
- Economic Development
- Education
- Energy and Renewable Resources
- Environment and Sustainability
- Health
- Migration and Refugee Support
- Media and Communications
- Infrastructure Development
- Governance and Public Policy
- Human Rights and Social Justice
- Psychological Services
- Technology and Innovation
- Tourism and Hospitality
- TVET
- Water, Sanitation, and Hygiene (WASH)
How to Apply:
To apply for this exciting opportunity, please complete your application and submit your CV through the "Apply Now" button above
The deadline to submit your application is October 31, 2024.
About Us
MA’AN Development Center is an independent, non governmental, non partisan Palestinian development and training institution established in January,1989, registered by law as a non-profit organization. The main office is located in Ramallah and the four branch offices are located in Gaza, Khan Younis, Tulkarem and Jenin,. MA’AN's work is informed by the necessity of creating independent, self-reliant initiatives that lead to the development of human resources for sustainable development, which incorporate values of self-sufficiency and self-empowerment.
MA'AN Development Center is seeking to fill the vacant position of a full time Senior Monitoring, Evaluation, Accountability, and Learning Coordinator (MEAL) based in Ramallah.
The Purpose:
The role of the Senior Monitoring, Evaluation, Accountability, and Learning (MEAL) Coordinator is to monitor interventions across the project lifecycle and technically assess project from start, interim, and end of a project to measure impact. The Senior MEAL Coordinator will be assigned projects technically specialized in and will collaborate closely with project coordinators and project managers to ensure timely and proper implementation of project activities. The Senior MEAL Coordinator will work on both project-based MEAL work and programmatic-level assigned tasks to support the guidance of programs at MA’AN Center. The Senior Coor. will be under the supervision of the MEAL Officer at MA’AN Development Center and will join a team of fellow MEAL staff ready to exchange experience and knowledge within the profession. The Senior MEAL position will be allocated projects either in the agricultural, humanitarian, or socioeconomic departments, depending on technical and educational background.
Monitoring Tasks:
- Collection of means of verifications across project lifecycle, including compiling attendance sheets, pictures (before, after, and during) of project implementation, consent forms, etc.
- Develop their own project MEAL Plans.
- Logical frameworks will be created with their technical support.
- Technical spot checks in program projects they are specialized in. Field visits for project assigned to. Writing relevant monitoring reports for team / project documentation.
- Using ODK and-or Kobo ToolBox for all project-relevant data collection.
Evaluation Tasks:
- Guidelines for technical evaluations created / expanded by. Create project specific pre- and post-evaluations and enter them within KOBO.
- Selection criteria at project and/or program level created by them.
- Analysed data for whole project assigned to as MEAL.
- Conduct end of project evaluations, evaluating all project deliverables. Template for methodology of endline evaluation should be pre-send and approved by MEAL Officer before commencing.
- Identify tools for assessing indicators for project, and impact of project by selecting suitable tools to use / implement. Tools include holding focus group discussions, key informant interviews, questionaries, etc.
- Select and assess suitability of success story documentation, case stories, and comparative cases. Led the development of any of these documents and translate in both languages.
- Observational MEAL visits to project sites.
- Review and provide inputs on evaluation terms of references (ToRs) for external evaluators.
Accountability Tasks:
- Conduct workshops to raise community awareness with relevant stakeholders about MA’ANs’ safeguarding system, this includes accountability policies, and complaint and feedback mechanisms. Write workshop reports on sessions conducted - send to to MA’AN’s Safeguarding Focal Point and MEAL Officer.
- Effectively document received complaints and feedback from beneficiaries, record them, and direct them to the safeguarding focal point at MAAN or MEAL Officer based on type of complaint and feedback. Follow MA’AN guidelines in reporting any cases. Responsible for reporting safeguarding issues directly to Safeguarding Focal Point.
- Document lessons learned from complaints and feedback on safeguarding and share them with the Safeguarding Focal Point at MAAN.
- Based on complaint type that is directly addressed alongside MEAL Officer, expected to mitigate complaints with project team.
- Spot check calls across the project lifecycle with beneficiaries and relevant stakeholders.
- Ensure inclusivity in projects through a participatory approach, e.g. documenting the needs of people with disabilities and considering the geopolitical and cultural context of targeted locations.
Learnt Lessons Tasks:
- Create and write learned lesson reports for projects. Developing learned lesson from technical perspectives at program-level.
- Review external evaluation reports for project and advise action points based on findings.
- Develop and review risk management of the project. Follow-up on risks and assumptions if it still holds valid throughout the project lifecycle.
- (highly desirable skill) Create data visualizations through bulk data analysis into understandable visuals.
- Support the development of Logic Model creations for projects technical in, including Theory of Change, Results Framework, and Logical Framework.
- Preparing reports in both the English and Arabic language.
Job Qualifications:
- Must have a Bachelor’s degree (BS/BA) in the agricultural sector, social humanities sector, and-or socioeconomic sector. Such as: BS/BA in Business Administration, Marketing, Economics, Technology for Environmental Sustainability, Agricultural Engineering, Agricultural Sciences, Environmental Sciences, or other related fields.
- At minimum of 3 to 5 years of experience in monitoring, reporting, evaluating, working in accountability, and/or in project management.
- High proficiency in at least of the following applications is required: STATA, Tableau, R System, Q/GIS Mapping, PowerBI, and-or SPSS.
- Experience in Qualitative and Quantitative Research is required.
- Working experience within the I/NGO sector.
- Valid driver’s license.
Skills and Personal attributes:
- Computer skills is required, must have skills in Microsoft Word and Microsoft Excel.
- Proficiency in reading and writing reports in English and Arabic language.
- Strong written and oral communication skills.
- Working within a team environment and readiness to conduct field visits across the West Bank.
- Ability to critically think and integrate learned lessons across the project lifecycle to other similar projects.
- Ability to analyze collected data is required, and ability to use new specialized applications or systems is highly desirable.
Important Note:
MA’AN Development Center’s MEAL Unit works to ensure timely implementation of projects for projects to reach desired results, this unit is a key component for a projects objective success. Projects at MA’AN targets the most vulnerable and marginalized communities across the West Bank, therefore, empathy, teamwork, and understanding are key morals within the MEAL Unit.
How to Apply:
Interested candidates are encouraged to submit an application by clicking the button "Apply Now" above.
Only short-listed applicants will be contacted.
MA'AN Development Center is an equal opportunity employer and encourages women to apply for all positions.
MA’AN has a zero tolerance to Sexual Exploitation and Abuse and violation against Children, Protection is everyone’s responsibility based on MA’AN policies and regulations
نبذة عن منحة جامعة ألغوما
تعد منحة جامعة ألغوما من أهم المنح الدراسية المقدمة للطلاب الدوليين في كندا. وتهدف هذه المنحة إلى استقطاب الطلاب المتميزين أكاديمياً من مختلف الجنسيات.
- تأسست جامعة ألغوما عام 1965 في مدينة سولت سانت ماري بمقاطعة أونتاريو
- تصنف ضمن أفضل الجامعات الكندية في مجالات الأعمال والتكنولوجيا
- توفر بيئة تعليمية متميزة مع نسبة منخفضة للطلاب مقابل أعضاء هيئة التدريس
- تضم أكثر من 3000 طالب من أكثر من 50 دولة حول العالم
- تقدم برامج البكالوريوس والماجستير في مختلف التخصصات العلمية والإنسانية
- تتميز بموقعها الجغرافي الجذاب على ضفاف بحيرة سوبيريور
تمويل منحة جامعة ألغوما والمزايا المالية
تغطي منحة جامعة ألغوما العديد من النفقات الدراسية والمعيشية للطلاب الحاصلين عليها. وتختلف قيمة المنحة وفقاً لنوعها والبرنامج الدراسي.
- تغطية كاملة للرسوم الدراسية
- راتب شهري للمصروفات المعيشية
- تذكرة سفر سنوية ذهاباً وإياباً من وإلى بلد الطالب
- تأمين صحي شامل طوال فترة الدراسة
- مخصصات لشراء الكتب والمراجع الدراسية
- إعفاء من رسوم السكن الجامعي أو دعم جزئي للإيجار
- فرص للعمل بدوام جزئي داخل الحرم الجامعي
شروط التقديم لمنحة جامعة ألغوما
تشترط جامعة ألغوما مجموعة من المعايير الأكاديمية والشخصية للتقدم للحصول على المنحة الدراسية. وتهدف هذه الشروط إلى اختيار أفضل المرشحين.
- الحصول على معدل تراكمي لا يقل عن 3.5 من 4.0 أو ما يعادله
- إجادة اللغة الإنجليزية مع الحصول على درجة 6.5 في اختبار IELTS أو ما يعادلها
- أن يكون المتقدم طالباً دولياً من خارج كندا
- التفوق في الأنشطة اللاصفية والمشاركة المجتمعية
- اجتياز المقابلة الشخصية مع لجنة المنح بالجامعة
- تقديم خطاب توصية من أساتذة سابقين أو جهات عمل
- أن يكون المتقدم حاصلاً على قبول أكاديمي من جامعة ألغوما
عدم الحصول على منحة دراسية أخرى من أي جهة للدراسة في كندا
عملية التقديم لمنحة جامعة ألغوما
تتطلب عملية التقديم لمنحة جامعة ألغوما اتباع مجموعة من الخطوات بدقة وفي المواعيد المحددة. ويجب على الطلاب الراغبين في التقدم للمنحة الاطلاع على كافة التفاصيل والشروط قبل البدء في إجراءات التقديم. كما ينصح بالتواصل مع مكتب القبول الدولي بالجامعة في حال وجود أي استفسارات.
- التسجيل على الموقع الإلكتروني لجامعة ألغوما وإنشاء حساب للتقديم
- تعبئة نموذج طلب المنحة الدراسية بالكامل وبدقة
- تحميل كافة المستندات والوثائق المطلوبة على النظام
- دفع رسوم التقديم للمنحة (إن وجدت)
- التقدم بطلب القبول الأكاديمي للبرنامج الدراسي المطلوب
- إجراء اختبارات اللغة الإنجليزية المطلوبة وإرسال النتائج
- انتظار الرد من لجنة المنح بالجامعة
- إجراء المقابلة الشخصية في حال اجتياز المرحلة الأولى
- استكمال إجراءات القبول النهائي والحصول على التأشيرة في حال الموافقة على المنحة
المستندات المطلوبة للتقديم لمنحة جامعة ألغوما
- جواز السفر ساري المفعول
- الشهادة الثانوية وكشف الدرجات
- شهادات الدرجات الجامعية السابقة (إن وجدت)
- خطابات توصية من الأساتذة أو جهات العمل
- السيرة الذاتية محدثة
- خطاب الدافع الشخصي
- شهادة إجادة اللغة الإنجليزية
- صور شخصية حديثة
- نموذج طلب المنحة معبأ بالكامل
- إثبات القدرة المالية على تغطية التكاليف غير المشمولة بالمنحة
- شهادة اللياقة الصحية
- شهادة حسن السيرة والسلوك
دعم الشركات الناشئة والفرق التقنية الفلسطينية
تصفح الفرص